Hendig app for intervalltrening

Her om dagen googlet jeg for å finne en bra app, som tar for seg intervalltrening på en god måte. Mine krav var å kunne bruke den til:

  • Intervalltrening løping
  • Intervall styrke
  • Intervall uttøying

Jeg har hele tiden visst at det finnes en klokke som lar meg enkelt ta tiden under intervalløkter.
Denne klokken leveres av Gymboss. Liten sak, som er enkel å ta i bruk.
Utfordringen min er å huske å ta med denne på hver trening 😉

Derfor googlet jeg etter apper som har samme funksjonalitet som Gymboss.
Etter å ha søkt litt, kom jeg over dette blogginnlegget om Gymboss sin egen app.

Appen er helt suveren!

  • Enkelt grensesnitt
  • Raskt å komme i gang
  • Gir meg mulighet til å sette opp egne programmer
  • Fleksibel
  • Pause under en treningsøkt
  • Klar og tydelig lyd når det er arbeid/pause
  • Stoppeklokke
  • Gratis!

Dette er hva jeg bruker den til (så langt)

  • Uttøying – viktig at alle musklene får like lenge stretching
  • Styrketrening – etter crossfit-prinsippet
  • Kettlebells – finn tre, fire øvelser og kjør gjennom så mange ganger du klarer på gitt tid

Har ikke testet den på

  • Løping
  • Intervall
  • Annen cardio-trening

Appen finnes i iTunes.
Har dessverre ikke funnet den i Google Play.

Nedenfor ser dere noen bilder av appen

Forsiden

Enkel 35/15 økt

Appen i aksjon

Vinduet for editering av øvelse

Posted on mai 19, 2012, in Trening and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Har testet den på løping, men er ikke veldig imponert, og kommer ikke til å bruke den til det mer, og leter videre. For det første kan man ikke ha musikk på samtidig som man bruker den, da kommer ikke pipelyden frem. For det andre må den være aktiv (kan ikke skru av skjermen da altså), ellers stopper den opp. Mulig det finnes innstillinger for dette forresten?

    • Kan være enig med deg der.
      Jeg likte den veldig godt i begynnelsen. Men ser fort at den kan bli enkel. Er et greit alternativ dersom man ikke har noe annet.

      Ikke funnet ut noe ang innstillingene.
      Skal man han en slik Gymboss er det nok best å bruke en type som finnes her http://www.gymboss.com/

Legg igjen en kommentar

